Muzea
Muzea
Opracowaliśmy nową usługę uruchomioną na naszej platformie Tap2Get, dedykowaną dla muzeów, instytucji kulturalnych i turystycznych. Usługa Tap2GetMore tworzy nowoczesny, interaktywny i spersonalizowany kanał komunikacji ze zwiedzającymi muzeum, zwiększa atrakcyjność ekspozycji oraz daje możliwość zwiększenia przychodów placówki. Dzięki wykorzystaniu możliwości smartfonów należących do zwiedzających można im proponować zupełnie nowe doświadczenia związane z multimedialnymi treściami dostarczanymi na telefon.
Projektując usługę Tap2GetMore, wykorzystaliśmy światowe wdrożenia w tej dziedzinie, jednak wzbogaciliśmy je o nasze własne doświadczenia oraz o nowe możliwości technologiczne, jakie pojawiły się w ostatnim okresie na rynku NFC.

Główne elementy, z których składa się usługa Tap2GetMore, to:
- Unikalne, niepodrabialne identyfikatory NFC rozmieszczone przy eksponatach muzealnych, przy trasach zwiedzania, w otoczeniu placówki muzealnej (jako elementy Muzeum Otwartego), „na mieście” (jako elementy Smart City) i w innych miejscach zależnych od specyfiki obiektu.
- Smartfony zwiedzających.
- Platforma Tap2Get
- Utrzymująca i udostępniająca treści multimedialne powiązane z konkretnymi eksponatami i (opcjonalnie) z profilami zwiedzających.
- Obsługująca sprzedaż biletów, usług (np. wynajęcia przewodnika) oraz pamiątek czy katalogów.
Usługa Tap2GetMore otwiera przed muzeami wiele możliwości, między innymi
Wzbogacenie tzw. customer experience
- Dostęp do dodatkowej informacji o eksponacie, która może być prezentowana w wersji językowej odpowiadającej zwiedzającemu.
- Dostęp do treści multimedialnych poszerzających wiedzę na temat eksponatu, np. animacje, filmy, gry, itp.
- Możliwość personalizacji przekazu, np. ze względu na wiek (dziecko, uczeń, osoba dorosła) lub posiadane dane profilowe (w tym cookies).
- Ułatwienia dla niepełnosprawnych z ograniczeniami słuchowymi lub wzrokowymi.
Zwiększenie przychodów poprzez
- Możliwość zapraszanie potencjalnych zwiedzających miasto do zwiedzenia muzeum (w tym sprzedaż biletów) poprzez Tagi NFC umieszczone na obiektach lub trasach turystycznych w mieście.
- Sprzedaż biletów wstępu na wystawy czasowe lub specjalne wydarzenia.
- Sprzedaż pamiątek lub katalogów, np. do odbioru w sklepiku przy wyjściu.
- Umożliwienie przekazania dotacji dla muzeum poprzez wskazaną fundację lub składkę członkowską.
- Możliwość zamówienia zwiedzania z przewodnikiem na konkretny termin.
Usprawnienia procesów operacyjnych
- Możliwość oznakowania każdego eksponatu odpowiednio dopasowanym technologicznie Tagiem NFC dzięki czemu będzie możliwość łatwego i bez kosztowego uaktualniania informacji wyświetlanych zwiedzającym. W przypadku zmiany wystawy, czy eksponatów pracownicy muzeum mogą łatwo sami zmienić wyświetlane treści dzięki dostępowi do panelu administracyjnego.
- Możliwość skatalogowania obiektów poprzez stworzenie bazy danych online, do wpisów w której, poprzez skanowanie Taga telefonem, będą mogli mieć dostęp wyłącznie uprawnieni pracownicy muzeum.
- Możliwość monitorowania prac ekip sprzątających oraz ochrony obiektu dzięki wprowadzeniu obowiązku zeskanowania przez nich Tagów w określonych punktach muzeum.